2024/04/24
کاشت مو برای بیماران دیابتی

کاشت مو برای بیماران دیابتی

در این مقاله در مورد کاشت مو برای بیماران دیابتی توضیح داده خواهد شد.

دیابت چیست ؟

نام دیابت را اکثر ما شنیده ایم و می دانیم که معنای آن قند خون می باشد. هنگامی که قند خون از مقدار معینی بالاتر رفت فرد به بیماری دیابت و یا قند خون گرفتار می گردد. این بیماری در جهان بسیار شایع بوده و انواع مختلفی دارد. دو عامل اصلی که سبب این بیماری می شوند عبارتند از:

  • اختلال در ترشح هورمون انسولین
  • اختلال در روند سوخت و ساز گلوکز

دیابت دو نوع می باشد:

دیابت نوع 1که در این بیماری غده ی پانکراس فاقد توانایی تولید انسولین می باشد.
دیابت نوع 2 که در این بیماری میزان ترشح هورمون انسولین از غده ی پانکراس بسیار کم می باشد.سن ابتلا به این بیماری نسبت به دیابت نوع1 بالاتر بوده و افراد معمولا در سنین بالای 40سال مبتلا می گردند.

آیا کاشت مو برای بیماران دیابتی امکان‌پذیر است؟

کاشت مو پدیده ای خوشایند و دلچسب می باشد زیرا افرادی که موهای خود را ازدست داده اند می توانند در عرض یک روز به موهایی جذاب و زیبا دست پیدا کنند. تقریبا کاشت مو برای همه ی افراد، امکان پذیر است اما در مواردی باید به نکات اساسی توجه کنیم.عده ای فکر می کنند که افراد دیابتی نمی توانند از عمل کاشت مو استفاده کنند اما این فکر ، نادرست است و افراد دیابتی نیز خواهند توانست کاشت مو را انجام دهند. فقط باید این نکته را مد نظر داشت که روش پیوند در افراد دیابتی با دیگران اندکی تفاوت دارد. البته افرادی که به دیابت مبتلا هستند بایستی قبل و بعد عمل و نیز هنگام عمل، تحت مراقبت ویژه باشند تا خدایی ناکرده مشکلی رخ ندهد.این مراقبت باعث می گردد که فولیکول های مو آسیبی نبینند. کاشت مو در شیراز توسط بهترین متخصصان در حال انجام است.

کاشت مو برای بیماران دیابتی

باید‌ها و نباید‌های کاشت مو در بیماران دیابتی

در مورد کاشت مو در بیماران دیابتی باید به نکات زیر توجه داشت:

  • قند خون این افراد باید کنترل شود و تا بیست روزبعد از عمل در حالت نرمال باشد.
  • افراد باید تا هفت روز بعد از عمل قند خون خود را تست نمایند.
  • افرادی که بیماری آنها غیر قابل کنترل می باشد باید از این عمل پرهیز نمایند.
  • عمل پیوند مو 4تا8ساعت طول می کشد و ممکن است باعث استرس در بیماران گردد. در حین عمل باید وضعیت قند خون بیمار به صورت مرتب چک گردد.

عوارض کاشت مو در بیماران دیابتی

معمولا افراد به هنگام عمل کاشت مو ممکن است مایل باشند که از روش میکروگرافت استفاده نمایند زیرا مدت زمان عمل کوتاه تر می باشد.اما این روش نیز عوارض خاص خود را دارد از جمله:

  • کاهش قند خون
  • قند اسید کتواسیدوز
  • افزایش غیر عادی قند خون

در پایان باید بدانید که اگر قند خون کنترل گردد می توان به راحتی عمل پیوند مو را انجام داد و به موهایی زیبا دست پیدا کرد.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *