2024/04/25
درمان بی حسی سر پس از کاشت مو

روش های درمان بی حسی سر پس از کاشت مو

روش های درمان بی حسی سر پس از کاشت مو بسیار مهم است. بسیاری از افراد از این موضوع گلایه دارند. برای بی حس کردن پوست سر به هنگام انجام کاشت مو از روشی به نام تکنیک تامسنت استفاده می گردد و دوز مشخصی از داروی بی حسی به ناحیه سر تزریق می گردد. این کار باعث می شود که ناحیه مورد نظر سفت شده و گرافت های مو بهتر در این ناحیه قرار داده شوند.

روش های درمان بی حسی سر پس از کاشت مو چیست؟

در اکثر روش ها بی حسی پس از کاشت مو به مرور از بین می رود و لازم نیست نگرانی خاصی در این موضوع داشته باشید. برای این درمان بی حسی بهتر است مراقبت های پس از کاشت مو را انجام دهید. الیته باید اول دلیل دقیق بی حسی مشخص شود تا پزشک بتواند راه کار مناسبی ارائه دهد. اگر بی حسی به دلیل عفونت باشد باید سریعا پزشک درمان را آغاز کند. همچنین برای درمان بی حسی سر بایستی از کمپرس یخ استفاده نمایید. این روش، آسیبی به فولیکول های مو وارد نمی سازد و برای کاهش تورم می باشد.

علت بی حسی سر پس از کاشت مو چیست ؟

پس از کتشت مو ممکن است تا چند روز و یا تا مدتی احساس بی حسی در سر خود داشته باشید. کاشت مو، بی هوشی ندارد و از بی حسی موضعی استفاده می گردد. سه نوع بی حسی موضعی، منطقه ای و عمومی وجود دارد که برای کاشت مو از روش اول یعنی بی حسی موضعی استفاده می گردد. این بی حسی باعث می شود که بیمار دردی را حس نکند و باید اثر آن تا پایان عمل باقی بماند. علت بی حسی تا چندین روز پس از عمل به این علت است که موها آسیب عصبی می بینند و این آسیب عصبی باعث بی حسی پوست سر می گردد. همچنین بعد از 4تا 8 هفته بیمار با علائمی مثل سوزن سوزن شدن، تیر کشیدن و خارش در نواحی بی حس شده روبه رو می گیرد که این علائم مثبت بوده و از خوب شدن پوست سر حکایت می کنند.

علل اصلی و مهم بی حسی سر

• بی حسی به دلیل جراحات در ناحیه سر
  • بی حسی سر به دلیل داروی بی حسی
  • بی حسی به دلیل آسیب به عصب

در صورتی که بی حسی مدت زمان زیادی طول بکشد، غیر عادی است. همچنین شدت بی حسی در هر فرد متفاوت است.

درمان بی حسی سر پس از کاشت مو

عوارض آمپول بی حسی کاشت مو

بی حسی کف سر بر اثر تزریق آمپول هایی به وجود می آید که برای ایجاد آرامش به بیمار تزریق می گردد. این آمپول ها اختصاصا برای بی حسی موضعی تزریق می گردند و اگر به صورت اصولی تجویز نگردند برای بیمار عوارضی خواهد داشت. از عوارض این دارو می توان به احساس سوزش، گز گز و تیر کشیدن اشاره کرد و ممکن است از یک هفته تا بیست روز ادامه داشته باشند.البته داروهای بی حس کننده پس از 12 تا 14 ساعت شروع به دفع از بدن می نمایند.

نکات مراقبتی در دوران بی حسی بعد از کاشت مو

این نکات را باید رعایت نمایید:

• استراحت کافی داشته باشید.
  • از ورزش و فعالیت های سنگین جدا خود داری نمایید.
  • ممکن است سر شما تورم داشته باشد که باید آن را کنترل نمایید و تا 7 روز سرتان را بالا نگاه دارید و به جای تخت بر روی صندلی بخوابید.
  • از مصرف الکل و نیکوتین اجتناب ورزید زیرا الکل خون را رقیق می کند و اجازه نمی دهد که خون رسانی پراکسیژن به مناطق بی حس سر به خوبی انجام شود. نیکوتین نیز بر روی فشار خون و کاهش جریان آن اثر می گذارد و باید از چهار هفته قبل تا چهار هفته بعد از عمل از مصرف نیکوتین خود داری نمود.