2024/04/24
ناحیه اسکار چیست؟

کاشت مو در ناحیه اسکار امکان پذیر است؟

یکی از دغدغه هایی که ذهن افرادی که خواهان کاشت مو هستند را به خود مشغول کرد این می باشد که در محل اسکار و یا جای بخیه و سوختگی می توان کاشت مو انجام داد یا خیر؟ در این مقاله به بررسی کاشت مو در ناحیه اسکار خواهیم پرداخت و روش های مختلفی را بررسی خواهیم کرد. پس اگر می خواهید مطمئن شوید که می توانید در محل بخیه کاشت مو انجام دهید، تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

ناحیه اسکار چیست؟

جای اسکار و زخم به باقی مانده جای عمل جراحی میگویند که ممکن است التهاب داشته باشد و یا برامدگی کوچکی به وجود بیاید. به عبارتی زمانی که پوست آسب می بیند، بافت و سلول های پوستی سعی می کنند که پوست را ترمیم کنند. در این حالت ناحیه ای به وجود می آید که با دیگر قسمت های پوست کمی متفاوت است؛ البته ممکن است جای اسکار به مرور بهتر شود. معمولا در این محل مویی رشد نخواهد کرد و دلیل آن هم این است که هیچ فولیکول زنده ای در این ناحیه وجود ندارد. در این گونه نواحی گردش خون بسیار بسیار ضعیف است و هیچ مویی نمی تواند رشد کند. هر چه سن افراد بیشتر شود پوست شل می شود و ممکن است ناحیه اسکار وسیع تر شود.

ناحیه اسکار چیست؟

ناحیه اسکار چگونه بهتر می شود؟

شاید برای شما نیز وجود اسکار روی قسمت از بدنتان خوشایند نباشد. برای درمان جای اسکار می توانید به جراح پلاستیک و یا متخصص پوست مراجعه کنید. امروزه علم پرشکی بسیار پیشرفت کرده است و می توانید از کرم های مختلف برای این عارضه استفاده کنید.

کاشت مو روی ناحیه اسکار امکان پذیر است؟

حال به سوال اصلی میرسیم که آیا در ناحیه اسکار می شود کاشت مو انجام داد یا نه؟ در بعضی از موارد امکان پیوند مو در ناحیه اشکار و سوخنگی وجود دارد و فولیکول های مو می توانند رشد کنند. البته شما می توانید با کاشت مو ناحیه هایی که مو رشد نکرده است را پنهان کنید. به هر حال برای کاشت مو در ناحیه اسکار باید پوست شما به طور کامل بررسی و ارزیابی شود. برای مشاوره و کاشت مو می توانید به بهترین کلینیک و پزشکان متخصص کاشت مو در شیراز مراجعه فرمایید.

کاشت مو روی ناحیه اسکار امکان پذیر است؟

3 نکته مهم برای کاشت مو روی اسکار

در این قسمت به بررسی سه موضوع مهم در مورد کاشت مو روی اسکار خواهیم پرداخت که تعیین کننده این است که آیا کاشت مو در این ناحیه امکان پذیر است یا خیر؟

  1. عمق اسکار
  2. پهنای جای اسکار
  3. میزان خون رسانی به این ناحیه

هر چه عمق جای زخم و اسکار عمیق تر باشد حساسیت کاشت مو بالاتر می رود؛ البته می توانید قبل از کاشت مو از دارو و کرم های مختلف برای کاهش عمق جای اسکار استفاده کنید. همان طور که گفته شد مهم ترین نکته میزان خون رسانی  است که برای رشد مو و فولیکول ها بسیار مهم می باشد.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *