2024/04/27
درمان مو خوره

بررسی علت و 5 روش درمان مو خوره

 موخوره چیست ؟

به چند شاخه شدن انتهای مو که به علل مختلفی به وجود می آید مو خوره می گویند که انواع مختلفی دارد. علت و درمان مو خوره در این مقاله مورد بررسی قرار می گیرد.

  • موخوره دو شاخه

در این مدل موخوره انتهای مو به شکل Y در می آید و یکی از شایع ترین نوع در بین افراد است.

  • موخوره 3 شاخه

در این حالت مو به شکل چنگالی می شود و یکی از علل آن درجه حرارت بالا ناشی از اتو مو یا کشیدن سشوار است.

  • مو خوره چند شاخه

در اکثر مواقع زمانی که از رنگ های غیر استاندارد استفاده می کنید شاهد موخوره های چند شاخه ای می شوید.

  • درختی

شدیدترین نوع موخوره چند شاخه ای به شکل درختی می باشد.

  • گره

یکی از عوارض اتوکشی مو ایجاد موخوره به شکل گره می باشد.

درمان مو خوره

ایا موخوره باعث کچلی میشود ؟

همان طور که گفته شد موخوره در قسمت انتهایی مو ایجاد می شود و باعث می شود که پایین موها زبر شود و ظاهری نازیبا به وجود بیاید. این مشکل به هیچ وجه باعث کچلی و یا زیرش مو نخواهد شد.

چند علت مو خوره

عوامل متعدد و زیادی در ایجاد موخوره دخیل هستند که در زیر به تعدادی از آن ها اشاره خواهیم کرد:

  • حرارت

زمانی که مو در مجاورت حرارت بالا قرار گیرد دچار آسیب هایی از جمله شکنندگی و موخوره می شوند و به ساختار مو آسیب میرسد. این حرارت بالا می تواند ناشی از اتو کشی و یا سشوار زیاد باشد. دقت کنید که موها باید بعد از خیس شدن باید به خوبی با باد سشوار و … خشک شوند؛ چون همان خیس ماندن مو نیز تاثیر مضری بر ساقه های مو به جا می گذرد.

  • شانه کردن زیادی مو ها

یکی از علل مو خوره که اندک افرادی از آن مطلع هستند، شانه کردن بیش از حد موها می باشد. زمانی که شما مویتان را بیش از حد معمول در طول روز شانه می کنید الکتریسته به وجود می آید که ثابت شده است در ایجاد موخوره بی تاثیر نیستند.

  • نور خورشید

زمانی که قرار است ساعات زیادی را به زیر نور آفتاب سپری کنید باید از نیم ساعت قبل از سرم های مخصوص مو استفاده نمایید.

  • کمبود آمینواسید

در صورت کمبود و یا نبود آمینواسید مو حالت شکنندگی به خود میگیرد. در این صورت احتمال بروز موخوره به شدت افزایش پیدا می کند.

  • رنگ کردن مو

در هنگام رنگ کردن مواظب موهایتان باشید! استفاده از مواد شیمیایی به خصوص رنگ و دکلره آسیب شدید و غیرقابل جبرانی را به موهایتان وارد می کند. بهتر است بعد از رنگ کردن از روغن ها، سرم و یا شامپوهای مخصوص استفاده کنید.

درمان موخوره شدید

یکی از راه های درمان موخوره مو استفاده از دستگاه موخوره گیر می باشد. بهترین راه برای از بین بردن مو خوره کوتاهی است. کوتاهی مو حتما باید توسط فرد حرفه ای و ماهر به صورت لایه لایه انجام شود. لیست بهترین آرایشگاه زنانه برای کوتاهی مو در شیراز در صفحه دیگری از این سایت معرفی شده است.

درمان موخوره بدون کوتاهی

در حقیقت شامپویی به اسم شامپو موخوره وجود ندارد؛ ولی می توانید از شامپوهای تقویتی برای جلوگیری از موخوره استفاده کنید. درمان مو خوره به روش های خانگی مثل درمان موخوره با سرکه و یا درمان موخوره با وازلین درمان موخوره با ویتامین e روش قطعی برای درمان این عارضه نخواهد.

درمان موخوره ریش

موخوره ریش یکی از مشکلات شایع بین آقایان می باشد که بخاطر عدم رسیدگی و رعایت نکردن بهداشت به وجود می آید. بهترین راه از بین بردن موخوره کوتاه کردن قسمت انتهایی ساقه مو می باشد که می توانید به بهترین آرایشگاه مردانه در شیراز برای کوتاهی مو و ریش مراجعه کنید. از طرفی برای جلوگیری از موخوره باید موها همیشه رطوبت لازم را داشته باشند.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *