2024/04/19
مراحل رشد مو بعد از کاشت مو

مراحل رشد مو بعد از کاشت مو چگونه است ؟

موهای انسان یکی از سرمایه های اصلی وی به حساب می آید و مطمعنا هیچکس در دنیا مایل نیست موهایش را از دست بدهد. موهای انسان، نقش مهمی در زیبایی او داشته و از دست دادن آنها بسیار تاسف بار است. در این مقاله ما را همراهی کنید و از اطلاعاتی که در مورد مراحل رشد مو بعد از کاشت مو به شما داده می شود استفاده نمایید.

رشد موها بعد از کاشت مو

در حقیقت نتیجه کاشت مو چندین هفته پس از انجام عمل، خود را نشان می دهد. عمل کاشت مو بسیار حساس بوده و موها پس از عمل، به آرامی رشد کرده و بلند می شوند. پس از کاشت مو، رشد آنها طی روند خاصی انجام می پذیرد و این رشد به چگونگی کاشت مو و ژنتیک فرد بر می گردد. البته باید دقت کرد که رشد موها پس از انجام عمل، به صبر و حوصله فراوانی نیاز دارد و شما در این مورد نباید عجله ای داشته باشید.

مراحل رشد مو بعد از کاشت مو

دوره رشد مو چگونه است ؟

رشد موها در انسان شامل سه مرحله ی مهم می باشد که در اینجا به ذکر آن می پردازیم:

اولین دوره کاشت مو آناژن نام دارد که این دوره تا سه سال طول می کشد. دومین دوره کاتاژن بوده که دوره ی آن 3هفته می باشد و بالاخره سومین دوره تلوژن نامیده می گردد که 3ماه به طول می انجامد.

هفته اول بعد از کاشت مو

برای مراقبت از موهای کاشت شده خود، بایستی در هفته اول توجه ویژه ای به این امر داشته باشید؛ زیرا ممکن است در یک هفته اول پوست سرو نیز ناحیه بانک مو دچار ورم، التهاب و قرمزی گردد. البته این موضوع یک امر طبیعی است و نباید نگرانی خاصی نسبت به این مساله داشته باشید. همچنین باید آگاه باشید که در هفته اول پس از عمل ممکن است موهای شما بریزد که نگرانی خاصی ندارد و در حقیقت این ساقه مو می باشد که می ریزد و فولیکول ها در محل کاشت، محکم و قوی می باشند.

مدت زمان رشد موها بعد از کاشت مو

همانطور که پیشتر اشاره کردیم، پروسه رشد موها پس از کاشت مو، یک پروسه طولانی است و فرد باید دارای صبر و حوصله زیادی باشد. البته پزشک نیز پس از انجام کاشت، به طور مرتب شما را ویزیت خواهد کرد تا مشکل خاصی نداشته باشید. شاید چند ماه پس از عمل موهای زیبای خود را مشاهده نمایید.

کلام آخر

در این مقاله تلاش بر این گزینه بود که مراحل رشد مو بعد از کاشت مو را به طور کامل شرح دهیم. توجه داشته باشید که مراقبت های بعد از کاشت مو را جدی بگیرید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *