2024/04/26
دلیل ریزش موی صورت مردان

دلیل ریزش موی صورت مردان

داشتن ریش و سیبیل یکی از عناصر زیبایی در صورت مردان است. به همین جهت افرادی که به طوری ارثی کم مو هستند ممکن است موهای صورتشان نیز کم باشد. در این صورت ما به شما پیشنهاد می کنیم که به مراکز و کلینیک های کاشت ریش و سبیل در شیراز مراجعه کنید تا ظاهری فوق العاده نصیب شما شود. از طرفی بسیار از افراد به دلایل مختلف دچار ریزش ریش و سیبیل می شوند که در ادامه این مقاله به طور کامل دلیل ریزش موی صورت مردان را توضیح خواهیم داد.

دلیل ریزش موی صورت مردان

علت ریزش ریش مردان

ریزش موی صورت در مردان علل مختلفی دارد که به آب و هوا، سبک زندگی و شرایط روحی و جسمانی فرد بستگی دارد. برای اینکه دلیل ریزش مو به طور دقیق مورد بررسی قرار گیرد شما حتما باید آزمایش های متعددی را انجام دهید و تا مدتی زیر نظر پزشک متخصص باشید.

بیماری آلوپسی باربا یک بیماری خود ایمنی است که سیستم دفاعی بدن به طور اشتباهی فولیکول های مو را مورد هدف قرار می دهد. این بیماری باعث ریزش ریش در صورت مردان می شود که به طور سریع و جدی باید تحت معالجه قرار گیرد. بیماری آلوپسی باربا باعث ریزش کل ریش های صورت نمی شود و به طور سکه ای و ناحیه به ناحیه تاثیر می گذارد. در ادامه سایر علت های ریزش ریش را بررسی خواهیم کرد.

ریزش ریش در اثر استرس

استرس و داشتن حالات روحی نامناسب و زندگی پر تنش و استرس زا بر روی سلامت افراد تاثیر می گذارد و سبب بروز بیماری های مختلفی می شود. یکی از بیماری هایی که بر اثر استرس بروز پیدا می کند ریز ریش مردان می باشد. البته نگران نباشید این ریزش دائمی نیست و پس از گذشت مدتی کوتاه قطع خواهد شد. متاسفانه هیچ راه درمانی برای ریزش موهایی که در اثر استرس است وجود ندارد. نتها راه رفع دلیل استرس و ریزش است.

ریزش ریش در اثر عوامل وراثت

یکی از دلایل ریزش ریش وراثت می باشد. یعنی اگر یکی از افراد خانواده شما ریزش ریش داشته باشد به احتمال 65% ممکن شما نیز دچار ریزش ریش شوید. برای جلوگیری از ریزش می توانید به پزشک متخصص مراجعه کنید و با مصرف دارو از ریزش بیشتر جلوگیری کنید.

نداشتن تغذیه مناسب

تغذیه مناسب بر روی همه سیستم بدن تاثیر می گذارد. نداشتن تغذیه خوب باعث می شود سیستم دفاعی بدن شما به درستی کار نکند. بهتر است به جای اینکه پول خود را صرف غذاهای نامناسب از جمله فست فود های پرچرب و مضر کنید غذاهایی با درصد چربی پایین و سرشار از ویتامین مصرف کنید.

دلیل ریزش موی صورت مردان

جلوگیری از ریزشریش صورت

  • رعایت بهداشت فردی
  • استفاده از حوله شخصی
  • درمان سریع عفونت های پوستی

درمان ریزش ریش صورت

بهتر است برای درمان این عارضه پوستی به پزشک متخصص مراجعه کنید. پزشک در صورت نیاز داروهای موضعی تجویز می کند. نور درمانی، داروهای خوراکی و درمان تزریقی روش های مختلفی برای درمان هستند.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *