2024/04/19
تصورات رایج اشتباه درمورد کاشت مو

تصورات رایج اشتباه درمورد کاشت مو

در حال حاضر که کاشت مو به روش های مختلف طرفداران زیادی پیدا کرده است، تصورات رایج اشتباه در مورد کاشت مو در حال افزایش است. با این تصورات عده ای از انجام کاشت مو منصرف خواهند شد. با ما همراه باشید تا این تصورات غلط را بررسی کنیم.

کاشت مو کاملا بی خطر است

کاشت مو در بین آقایانی که دچار کم مویی و یا طاسی شده اند بسیار رایج می باشد. در کاشت مو، فولیکول های سالم مو را از قسمت پشت سر فرد برداشته و در جاهای کم مو قرار می دهند و بدین ترتیب موهایی جدید در سر فرد رشد می کند که با موهای طبیعی وی هیچ تفاوتی ندارد. کاشت مو یکی از قطعی ترین روش های درمان طاسی و کم مویی در افراد می باشد. کاشت مو بر خلاف تصور عده ای از مردم کاملا بی خطر نیست. بهتر است کاشت مو در بیمارستان یا کلینیک و توسط پزشک متخصص انجام پذیرد، در غیر این صورت ممکن است عوارضی به وجود بیاید که در صورتی که پزشک متخصص این کار را انجام دهد خطرات عمل به صفر خواهد رسید. کاشت مو در شیراز در بهترین کلینیک ها انجام می شود.

بعد از کاشت مو تراکم دوران نوجوانی به موها باز می گردد

در بیشتر موارد کاشت مو مانند زمان جوانی و نوجوانی افراد انجام نمی گردد و آن حالت پری و پرپشتی که تصور می کنید به وجود نمی آید؛ زیرا این کار بستگی دارد به تعداد پیوندها که این تعداد به خوبی ایام جوانی افراد نمی شود. این خواسته ای غیر منطقی است که توقع داشته باشید موهایی بسیار پرپشت به شما تحویل دهند.

تصورات رایج اشتباه درمورد کاشت مو

کاشت مو در هر سنی قابل انجام است

خیر این عقیده هم درست نیست و بهتر است افراد پس از سن 25 سالگی به کاشت مو اقدام کنند؛ زیرا تا پیش از این سن، الگوی ریزش موی افراد هنوز مشخص نشده و ممکن است در سنین بالاتر ریزش موی او بیشتر شود. البته برای کاشت مو حداکثر سن نیز وجود دارد و افراد حداکثر تا سن 70 سالگی می توانند به این عمل مبادرت ورزند. در واقع از نظر فنی هیچ سن درست و یا غلط برای پیوند مو وجود ندارد تا زمانی که فرد دچار ریزش غیر طبیعی موهای خود شود.

موهای کاشته شده می ریزند

یکی دیگر از تصورات رایج اشتباه در مورد کاشت مو این است که موهای کاشته شده بریزد. افراد موهای کاشته شده تا دو یا سه هفته پس از پیوند یک امر طبیعی می باشد. این امر در عین حال باعث رویش موهای کاشته شده می شود. معمولا پس از 8 تا 12 ماه افراد می توانند شاهد رشد موهای پیوند شده باشند و اغلب افراد این موها را حفظ خواهند کرد.

تصورات رایج اشتباه درمورد کاشت مو

فقط مردان می توانند کاشت مو انجام دهند

این تصور نیز نادرست است؛ زیرا خانم هایی نیز که حجم موهایشان کم شده و یا موهای آنان نازک و کم پشت گردیده نیز می توانند اقدام به کاشت و پیوند مو بکنند. البته طاسی در خانم ها بسیار کمتر از آقایان بوده و کاندید های مناسب برای کاشت مو در بین زنان و مردان یکی بوده و فرقی برای خانم ها و آقایان ندارد.

کاشت مو ظاهر طبیعی ندارد

امروزه با پیشرفت علم پزشکی، پیوند موها باعث می شود که موهایی کاملا طبیعی را تجربه نمایید. در گذشته به سبب کمی علم و دانش بشر، ظاهر موهای کاشته شده حالت طبیعی نداشت؛ اما امروزه، وضع فرق می کند و به لطف پیشرفت علم و تکنولوژی، موهای شما پس از پیوند، ظاهری کاملا طبیعی خواهد داشت. همچنین باید بدانید که کاشت مو عوارض خاص خود را نیز دارد.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *