2024/04/24
بهترین سن کاشت ابرو

بهترین سن کاشت ابرو طبق نظر پزشکان متخصص

ابرو نقش عمده ای در زیبایی صورت انسان دارد. عده ای ابروهای پر پشت داشته و عده ای نیز ابروهای معمولی و یا حتی خالی و کم پشت دارند. امروزه این عقیده بین مردم جای گرفته که ابروهای پر، زیبایی بیشتری به انسان می دهند و شاید به همین دلیل است که کاشت ابرو در عصر حاضر، توجه بسیاری از افراد و بخصوص خانم ها را به خود جلب کرده است؛ البته باید بدانیم که در گذشته ای نه چندان دور ابروهای نازک بین خانم ها رواج داشت اما امروزه گرایش افراد به سمت ابروهای پرپشت تمایل پیدا است. در این مقاله در مورد بهترین سن کاشت ابرو توضیحات مفیدی ارائه شده است.

عواملی که باعث ریختن و از بین رفتن ابروها می گردند

  • افزایش سن
  • ضربه به صورت و شکستگی
  • شیمی درمانی
  • ژنتیک و وراثت
  • حوادث مختلفی مثل آتش سوزی و تصادف و …
  • بیماری های پوستی مثل آلوپسی

چرا حداقل سن برای کاشت ابرو مهم است؟

هنگامی که نوزادی به دنیا می آید ممکن است ابروهای وی بسیار کم پشت بوده و یا اصلا هیچگونه ابرویی نداشته باشد. به تدریج و هنگامی که نوزاد رشد می کند ابروهای وی نیز رشد کرده و پرتر می شوند. به همین ترتیب تا هنگامی که کودک رشد کرده و به سن بلوغ می رسد ممکن است ابروهای او دستخوش تغییراتی گردند و کم پشت تر یا پرپشت تر گردند. به همین دلیل در سنین پایین اقدام به کاشت ابرو نکنید و اجازه بدهید ابروهای شما در ابتدا شکل نهایی خود را باز یابند و سپس اقدام به کاشت ابرو نمایید. از طرفی تغذیه مناسب بعد از کاشت مو بسیار مهم است.

بهترین سن کاشت ابرو

بهترین سن کاشت ابرو طبق نظر پزشکان

همانطور که پیشتر اعلام شد پس از دوران بلوغ و هنگامی که فرد به طور کلی رشد کرد و ابروهای واقعی وی شکل گرفتند و البته در صورتی که نیاز باشد نسبت به کاشت ابرو اقدام نمایید. در واقع پس از رسیدن به دوران جوانی می توانید کاشت ابرو را تجربه نمایید.

آیا کاشت ابرو در سنین پایین عوارضی دارد؟

هنگامی که بیمار می شوید ممکن است پزشک، داروهایی با دوز بالا برای شما تجویز نماید؛ اما در کودکان کاملا برعکس بوده و دوزهای پایین دارو برای کودکان استفاده می گردد؛ چرا که دوزهای بالاتر برای کودکان خطر ناک است. در کاشت ابرو نیز قضیه به همین منوال می باشد و استفاده از کاشت ابرو برای کودکانی که به سن بلوغ و جوانی نرسیده اند خطرناک می باشد. این کار ممکن است آسیب غیر قابل برگشتی به صورت و ابروهای شما وارد کند. همچنین کاشت ابرو قبل از رسیدن به حداقل سن، ممکن است باعث ریختن موهای ابرو نیز گردد.

کلام آخر

برای کاشت ابرو بهتر است از سن 20 به بالا قدام نمایید و قبل و بعد از آن از لوازم آرایشی مختلفی که سبب ریز موهای ابرو می شود دوری کنید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *