2024/04/25
تغذیه مناسب بعد از کاشت مو

تغذیه مناسب بعد از کاشت مو – بهترین مواد غذایی ضروری بعد از کاشت مو

فکر می کنید پیوند مو را انجام دادید و تمام شد؟ فکر می کنید دیگر برای همیشه موهایتان پا بر جا می ماند؟ خیر چنین نیست. تغذیه مناسب بعد از کاشت مو  و سایر مراقبت های پس از عمل را جدی بگیرید تا موهای خود رانگاه دارید. این روزها عمل پیوند و کاشت مو در جامعه، اهمیت ویژه ای پیدا کرده است چرا که مردم به جوانی، زیبایی و نشاط خود اهمیت ویژه ای نشان می دهند. برای اغلب مردم پس از عمل سوالاتی پیش می آید که به درستی پاسخ آن را پیدا نمی کنند. خیلی ها در این مورد اطلاعات و آگاهی لازم را نداشته و برای پاسخ سوالات خود، مرجعی را در دسترس ندارند.

سایت آناپلی در این مورد مطالبی را به رشته تحریر در آورده که مطمئنا گره گشای سوالات فراوان مردم است. در این مبحث ما به موضوع تغذیه مناسب بعد از کاشت مو  اشاره کرده ایم که برای افرادی که کاشت مو را انجام داده اند لازم و ضروری است. با ما همراه باشید.

قبل از کاشت مو چه بخوریم ؟

قبل از عمل کاشت مو یعنی حدود ده روز پیش از آن از مصرف دخانیات و الکل به شدت خودداری نمایید؛ زیرا الکل سبب رقیق شدن خون می گردد. همچنین از مصرف آسپرین نیز اجتناب ورزید؛ زیرا آسپرین خون را رقیق می کند. از تمرینات سخت ورزشی قبل از عمل خودداری کنید. در مورد تغذیه نیز بهتر است از غذاهای ساده استفاده کرده و خوراکی های سنگین و پر چرب را کنار بگذارید.

تغذیه مناسب بعد از کاشت مو

چرا تغذیه مناسب بعد از کاشت مو توصیه می شود؟

یکی از مهم ترین مواردی که پس از عمل باید رعایت کنیم تغذیه سالم و درست است؛ زیرا برای کوتاه کردن دوره نقاهت و رسیدن به موهایی سالم رژیم غذایی پس از عمل، از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. خوردن غذاهای مقوی بعد از عمل کاشت مو باعث تقویت بدن شده و روند بهبود را سرعت می بخشد.

این موضوع یعنی تغذیه سالم، باعث می گردد که پروسه عمل کاشت مو روند موفقیت آمیزی را طی کرده و شما موهایی سالم و با طراوت داشته باشید. پس بهتر است بحث تغذیه پس از عمل را جدی بگیرید؛ زیرا این امر موهای زیبای شما را حفظ خواهد کرد. همچنین یک کلینیک کاشت مو در شیراز باید تمام نکات بعد از کاشت مو را به شما توضیح دهید.

چرا تغذیه مناسب بعد از کاشت مو توصیه می شود؟

چه میوه هایی بعد از کاشت مو خوب است ؟

نیازمندی های بدن پس از کاشت مو شامل پروتئین، آهن، روی و انواع ویتامین ها می باشد. برای این کار بهتر است از میوه ها و مواد غذایی زیر استفاده کنید:

  • فلفل سبز
  • سیب زمینی
  • گوجه فرنگی
  • اسفناج
  • کلم بروکلی
  • میوه های مختلف

این خوراکی ها حجم بالایی از مواد مورد نیاز بدن را تامین می کنند. همچنین حبوبات و آجیل ها نیز از جمله مواد غذایی می باشند که پس از کاشت مو سودمند بوده و فرایند بهبود را سرعت می بخشند. افرادی که به دلایل مختلف نمی توانند از غذاها و میوه های مزبور استفاده کنند بهتر است از مکمل های مختلفی که در داروخانه ها وجود دارد(البته با تجویز پزشک) استفاده نمایند.

استفاده از میوه های استوایی نیز برای بهبود جای زخم ها بسیار مناسب است. به عنوان مثال پس از انجام جراحی پلاستیک بینی، دکترها آناناس را تجویز می کنند؛ چرا که این میوه درمان بسیار خوبی برای زخم های پس از عمل می باشد. به همین ترتیب باید اضافه کرد که میوه هایی مثل انبه، ازگیل و البته آناناس فرایند بهبودی شما را سرعت بخشیده و شما به موهایی زیبا و درخشنده دست خواهید یافت.

مصرف گوشت قرمز بعد از کاشت مو

مصرف پروتئین پس از کاشت مو لازم است. این پروتئین می تواند از گوشت قرمز و یا گوشت ماهی و مرغ تامین گردد. پروتئین پس از عمل لازم است؛ چرا که باعث تقویت عمومی بدن شده و یک بدن سالم به شکل سریع تری روند بهبود خود را طی می کند.

ماهی دارای روغن های مختلف و مواد مغذی مناسبی است که برای رشد و تقویت فولیکول های مو لازم می باشد. البته مصرف گوشت های سفید مثل مرغ و بوقلمون هم برای تغذیه پس از کاشت مو مناسب است.

تغذیه مناسب بعد از کاشت مو

بهترین قرص بعد از کاشت مو

بهترین داروها پس از عمل کاشت مو عبارتند از :

  • داروهای ضد درد و مسکن مثل استامینوفن کدئین البته با اجازه ی پزشک
  • آنتی بیوتیک ها
  • داروهای ضد التهاب
  • داروهای خواب آور چون بسیاری از بیماران از بی خوابی شکایت دارند (البته با نسخه ی پزشک)

بهترین قرص بعد از کاشت مو

بعد از کاشت مو چه چیزی نخوریم ؟

  • از مصرف غذاهای سنگین و پر چرب اجتناب نمایید
  • الکل و دخانیات استفاده نکنید.
  • از مصرف برنج و ماکارونی در روزهای اولیه کاشت مو بپرهیزید.

همچنین شما می توانید به جای موارد بالا ویتامین ها و سبزیجات تازه را در برنامه غذایی خود بگنجانید تا به رشد مو ها کمک کنید. دستورات پزشکی را قبل و مراقبت های بعد از کاشت مو رعایت کنید چرا که این امر در حقیقت رضایت قلبی شما را برایتان به ارمغان خواهد آورد.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *